We starten met een verkeerswandeling in de omgeving van onze nieuwe school.
We leren oversteken op het zebrapad, we kijken eerst links, dan rechts en terug links.
We bekijken ook eens de verkeersborden in de buurt van de school. Wat betekenen ze allemaal?
We steken nog eens over op het zebrapad.
Ook de straatnaamborden komen aan bod.
Het tweede kleuter schildert een auto en we doen dit met een speciale techniek. We rijden met een auto door de verf.
Ons eerste contractwerk voor het tweede kleuter: Een kleurplaat inkleuren rond verkeer.
Voor het derde kleuter knippen en plakken we een straat. Met een zebrapad, met een stippellijn en een auto.
Ook de wielen van de auto van de kleuters van de tweede kleuterklas moeten nog geschilderd worden.
Het derde kleuter maakt een werkje rond het aantal wielen van een auto. We moeten kunnen tellen tot 8 voor dit werkje.
Daarnaast maakt het derde kleuter ook nog een rijmwerkje. We moeten de verkeersborden vinden die rijmen.
Het derde kleuter tekent ook nog een straat met huizen en mensen.
De auto van het tweede kleuter is nog niet helemaal klaar, we moeten nog ruiten knippen en plakken en ook nog een lichtje vooraan en een lichtje achteraan.
We (tweede kleuter) knippen ook nog een zebrapad en tekenen dan een kindje die over het zebrapad stapt.
Het tweede kleuter kleurde een bus. We gingen met de bus op reis en mochten nog 3 kleuters meenemen. Wie zit vooraan, wie zit op de tweede, de derde en de laatste plaats. Wie zit voor wie, na wie?
Kleurendobbelspel met auto's
Welke auto rijdt het verst? Welke het minst ver?
Geen opmerkingen:
Nieuwe opmerkingen zijn niet toegestaan.